onsdag 16 april 2014

Recension, Tamara och Don´t move

Den här gången har jag sett på lite mer intressanta filmer än sist jag skrev här. Jag har tittat på en highschoolskräckis som heter Tamara. Vilket är flickan i filmen som hela historien handlar om. Filmen handlar om en tjej som anser sig som ful och är rätt mobbad i skolan. Det tuffaste gängen  i skolan lurar ut henne på en dejt där de filmar allting och allt går som det ska tills hon märker att något är fel. Hon hamnar i bråk med gänget och blir omkullknuffat och hamnar på ett bordshörn och slår upp hela skallen och dör. Gänget får panik och bestämmer sig för att gräva ner henne ute i skogen. Nästa dag när alla tror att hennes stol i skolan ska vara tom kommer hon indansande som om inget har hänt. Dock har hela hon förändrats, tuffare, starkare och modigare. Det är här som filmen egentligen börjar. Rätt ok film, betyg 6/10 och kvaliten är sådär 2/5 då det var en kopia under 1 Gb.

Tamara är en film som man borde se, hon är snygg och filmen är rätt så brutal även om man inte kan tro det :)

Den andra filmen heter Don´t move och det är Penelope Cruz som spelar huvudrollen i denna spanska dramafilm. Den handlar om en man vars situation hemma inte är den bästa även om han har en snygg och förstående fru. Han drar dock hela tiden till att vara otrogen och tvinga sig på denna flickan som spelas av Ms Cruz. Det handlar om våldtäkt flera ggr om och till slut finner de kärlek på något vis. En rätt så märklig film och jag tror faktiskt att det finns en hel del såna förhållanden i verkligheten. Säkert vanligare än man tror. Men filmen var inget vidare ändå tycker jag, den får endast betyget 4 / 10 av mig och betyget på kopian blir sådär lågt 2/5....

Vid nästa tillfälle blir det recension av filmer som ni kanske kan känna igen...Asterix in Amerika och filmen The work and the glory.